Uitgebracht tussen:
Nog steeds in productie:
Bouwperiode gedurende 2004-2005. Voor het eerst te zien op de Modelshow Europe 2005 in Eelde. In 2012 uit elkaar genomen om aan een nieuw project te starten.
Vanaf het begin van mijn GMC General project ben ik op zoek gegaan naar een passende lading. Achter een Amerikaanse reus hoort gewoon iets typisch Amerikaans. Na een tijdje besloot ik een 48′ lange flatbed trailer te gaan bouwen. Op schaal is dat 1 mtr 15. Het neemt wat tijd in beslag om alle stenen te krijgen. Om een indruk te geven heb ik hier een foto geplaatst. Ik ben er nog niet zeker van of ik die lading pijpen ook ga maken.
Een leuk detail is dat het model, door de onderliggende constructie, een behoorlijke lading kan hebben. Zo heb ik al eens een model van een andere bouwer als lading gehad (wel lastig bij viaducten), maar ook een in steen uitgehouwen beeld van een Legosteen (nu een echte dus).
Op de site van de fabrikant van deze flatbed viel op te maken waar het bij deze trailer om gaat. Zoals zij melden: “The Beast” alluminium flatbed levert maximaal zo’n 1,500 lbs. meer draagkracht dan een vergelijkbare composiet flatbed. In tegenstelling tot sommige lichtgewicht alluminium flat’s, heeft het “the Beast” flatbed de inwendige kracht om deze ladingen steeds weer en weer af te leveren. “The Beast” kan ladingen tot maximaal 50,000#, geconcentreerd in 4 feet, aan. Is tevens leverbaar met speciaal voor geconcentreerde ladingen, zoals rollen staal, ontworpen opties. Elke pre-stressed en pre-cambered hoofddrager is gevormd uit twee T draag secties gemaakt van 6061-T6 alluminium. ” Het model heb ik o.a. achter de Mack Cruiseliner geplaatst, maar ook achter mijn andere modellen ziet het er prima uit.