Uitgebracht:
Sinds 1995 op de Australische markt. Sinds 2008 ook in VS.
Uitgerust met een aantal motoren waaronder de eigen 16.4 liter E9 V8, goed voor een dikke 610 pk en 2780 Nm aan koppel, goed om een slordige 200 ton te verplaatsen.
Bouwperiode gedurende 2015-2017. Voor het eerst te zien op de Mackdag 2015 in Amsterdam
Een Australische MACK Titan stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. De Superliner had ik net zo goed in een Australisch jasje kunnen hijsen. Als je aan een Australische combinatie denkt, kom je al snel op een roadtrain, met op zijn minst een dubbele trailer met daartussen een dolly. Je komt dan al snel op 42 wielen voor een combinatie. Wielen die redelijk schaars zijn en daarmee prijzig. Ik zou een beroep kunnen op mijn eigen voorraad, maar dat zou betekenen dat ik een flinke aanslag zou moeten doen op een aantal bestaande modellen. In de tijd dat ik aan het bouwen zou zijn, had ik dan niets om te tonen, of het zou zonder wielen zijn. Ik had daarentegen wel een flinke voorraad van een slag kleinere wielen. Het was dus zoeken naar een manier om die te kunnen gebruiken. Tijdens die zoektocht kwam ik op Youtube een filmpje tegen van een Drake Swingwing. Een op het Australische continent veel gebruikt concept. Doordat het dek van een Drake verbreedt kan worden, is er ook een mooie technische uitdaging.
Een Titan met een Drake Swingwing dus. Tussen de truck en oplegger wordt vaak een dolly geplaatst, deze kon er in model ook nog wel bij. Tevens een mooi span om mijn Caterpilar scraper op te vervoeren. Het plan had dus vorm gekregen. De bouw van de Titan had de nodige voeten in de aarde, maar tijdens de Modelshow Europe begin 2016 was hij toonbaar. Motorblok ontbrak op dat moment nog, maar dat zag je aan de buitenkant niet. Ik heb er als finishing touch nog een aantal super strakke stickers op geplakt. Daarmee is de Titan wel afgerond. Ik kan mij gaan richten op de Swingwing die erachter hangt.
